Opnå et mere effektivt salg og bliv udstyret med værktøjer til at gøre dine kunder købsklare. Blandt andet undersøger vi, hvem dine besøgende er, og hvad der skal til, for at gøre dem til betalende kunder i din butik.

"itpilot hjælper dig med at finde ud af, hvorfor nogle af dine besøgende på hjemmesiden køber og andre ikke gør."

 

En optimal leadgenerering opnår vi blandt andet igennem splittest og brugertest – det er vigtigt at have en grundig dialog med dine kunder. Vi starter hver gang med et møde, så du i fællesskab med itpilot kan få udarbejdet en klar strategi for det videre forløb.


Leadgenerering

Vejen til at opnå bedre konvertering er faktisk relativ simpel. Du skal bare give dine kunder det, de efterspørger. Opgaven er at forstå, hvad der skaber en efterspørgsel hos kunderne. Langt de fleste mennesker tænker på den samme måde, inden det fører til en handling og et køb. Derfor er det nødvendigt at forstå dine kunder, og hvad det er, de reagerer på, så du kan benytte det i dine marketingbudskaber. Det er afgørende, at du har værktøjerne til at influere dine kunders beslutning, da det er i dine kunders sind, der træffes beslutning om at foretage et køb.

Kender du dine kunder?

Leadgenerering består blandt andet af research og kundesegmentering. Det er vigtigt at vide, hvem dine kunder er! Dine kunder står i dag overfor utallige valg – blandt andet om de skal vælge dine produkter eller konkurrentens produkter? Man er bange for at lukke døre og dermed udelukke muligheder. Det er altså afgørende, at du igennem markedsføring præsenterer muligheder og budskaber, der netop begrænser dine kunders valg. Vi skal finde dét budskab og dé muligheder, som står stærkere end alle de andre.

 

Splittest

Splittest er en måde, hvorpå man kan teste dine online aktiviteter – igen og igen. F.eks. kan det afprøves hvor godt en overskrift på din hjemmeside understøtter de handlinger, som du ønsker at brugerne skal foretage sig. Skal de skrive sig op til et nyhedsbrev, downloade et materiale eller skal de foretage et køb? Typisk gøres det således, at halvdelen af dine brugere ser én overskrift, mens den anden halvdel vil se en anden overskrift. Efter en periode kan du se hvilken overskrift, der har fået flest brugere til at udføre de ønskede handlinger. Splittest er altså et værktøj, som sikrer, at du hurtigt kan teste om små ændringer øger effektiviteten af din hjemmeside. Det kan gøres hurtigt, nemt og billigt. Med en splittest kan du teste på stort set alt – tekster, billeder, farver, videoer m.v. Jo mere optimalt din hjemmeside fungerer, jo bedre arbejder den for dig!

 

Brugertest

Brugertest er en af de mest anvendte metoder til at undersøge brugervenlighed og afdække fejl og mangler i din webshop eller på din hjemmeside. En brugertest viser også de områder, der allerede fungerer godt, så vi herved kan gøre dem endnu bedre. Det kan f.eks være i forhold til indhold på hjemmesiden, navigation og funktioner, design eller interaktion. Det er også muligt at teste specifikke områder som forsiden, indholdssider eller søgefunktioner.

Giv dine besøgende en bedre oplevelse

En brugertest indledes typisk med en forklaring til de inviterede deltagere. Herved skabes en afslappende og tillidsfuld atmosfære, så brugeren føler sig tryg i situationen. I samarbejde med dig udformer vi spørgsmål og definerer rammerne for hele brugertesten fra start til slut. Desuden bestemmes, hvem der skal inviteres til at deltage i brugertesten. Når brugertesten er gennemført, vil der blive udarbejdet en rapport, der indeholder en række anbefalinger til forbedringer i din webshop eller på din hjemmeside. Det gælder om at vide hvor på hjemmesiden, der skal foretages ændringer, for at give dine besøgende en bedre oplevelse.

itpilot hjælper dig med at finde de faldgruber der måtte være i din webshop eller på din hjemmeside. Ved at lade itpilot rette eventuelle fejl skabes en bedre brugeroplevelse, der slutteligt betyder mersalg. Kom i gang med det samme og book et møde på telefon 87 25 07 87 eller send en e-mail på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. .