IT er kompliceret og griber ind på flere og flere områder i en moderne virksomhed. Med en service- og supportaftale skræddersyr vi en løsning for drift og support af hele din IT-platform, så du sparer både tid og bekymringer i hverdagen. Vi udarbejder en løsning – som er tilpasset dine behov.

Med en serviceaftale kender du altid dine udgifter og sikrer optimal IT-drift. Du får en fast månedlig pris, så du altid har en driftsaftale til netop din virksomheds behov.

Vi er din IT-afdeling

Vi tilbyder at agere ekstern IT-afdeling – altid kun et telefonopkald eller en mail væk, ligesom vi også gerne yder support på stedet hos dig. Med fri support behøver dine medarbejdere ikke bekymre sig om uventede regninger – I får alt til fast pris, uanset hvor meget support I har brug for.

Data går tabt oftere end du tror. 1 ud af 5 mindre virksomheder har oplevet store udfordringer forårsaget af data-tab.

Proaktiv overvågning

Bare rolig, vi snager ikke. Men vi sikrer overvågning af sundheden på jeres maskiner ved at holde øje med diskplads, antivirus, ydeevne og andre nøgleparametre.

Dermed sikrer vi medarbejderne en tryg og effektiv arbejdsstation, hvor problemer tackles i opløbet – så I undgår dyr brandslukning. Hver måned genererer vi rapporter over den foregående måneds hændelser - anti-virusangreb, ydeevne, opdateringer og andre vigtige parametre, så du altid har overblik over driftstilstanden.

Behovsafdækning

Inden etableringen af en driftsaftale gennemgår og analyserer vi dine behov – baseret på din nuværende IT-platform og eventuelle fremtidige ønsker. Ud fra denne analyse fastsætter vi omfanget af aftalen og din faste månedlige pris, så du altid kender dine udgifter.

Ved indgåelse af en driftsaftale får du samtidig særligt fordelagtige takster på vores normale Service- og supportaftale (klippekort) til ydelser, der ligger uden for aftalen.

 

Områder i driftaftale

Brugersupport

  • Enheder: Vi supporterer alle enheder, PC, mobil, SmartPhone, lokal printer, scanner mv.
  • Helpdesk: Kompetente svar via helpdesk
  • Fjernsupport: Fjernstyring af brugerens computer
  • Support i virksomheden: Vi kommer ud til dig
  • Uddannelse: Vi oplærer dine medarbejdere i IT

 

Overvågning

  • 24/7-overvågning: Løbende overvågning af bruger-udstyr, servere og netværk med automatisk rapportering til itpilot
  • Proaktiv overvågning: Vi fanger problemer i opløbet og forebygger
  • Aktiv fejlretning: På baggrund af rapporter minimeres driftsforstyrrelser, idet potentielle problemer genkendes inden de opstår

 

Serverdrift

  • Servertjek: Løbende overvågning, sikring af drift og styring af ressourcer
  • Backup: Komprimering, kryptering og opbevaring af data
  • Antivirus: Scanning af filer og e-mails og fjernelse af skadelige og uønskede filer
  • Opdateringer: Verificering og installering af opdateringer
  • Netværksprintere: Konfiguration og vedligeholdelse af printere og printservere
  • Specialapplikationer: Vi kan efter aftale supportere branche/-specialapplikationer

 

Netværksdrift

  • Lokalt netværk (LAN): Switche, bridges, wireless
  • Firewall: Konfiguration og opdateringer
  • Internetforbindelser: Vedligehold og sikring - kontakt til leverandør ved udfald.
  • VPN-forbindelser: Konfiguration og vedligehold af forbindelser til fx hjemmearbejdspladser og andre lokationer i virksomheden.