Skal vi digitalisere din virksomhed?

Vi lever i en digital tidsalder. Som forbrugere er vi så småt forvente med, at vi kan klare de fleste nødvendige hverdagshandlinger via digitale platforme. Vi kan streame tv, tage uddannelser, betale for varer og ydelser, skifte adresse og handle dagligvarer. MobilePay, borger.dk, e-boks, og nemlig.com er alle eksempler på, at digitaliseringen er en realitet. Og den har tilmed forandret brancherne markant.

 

Vi hjælper med den digitale transformation

Nu er digitaliseringsbølgen nået til virksomheder og foreninger, der også gerne vil tilbyde kunder og medlemmer samme muligheder. Der er stort potentiale i digitaliseringsprojekter, og itpilot kan hjælpe jer med den digitale transformation. Tag os med på råd, når I skal nytænke gamle systemer og normer. Vi har allerede hjulpet adskillige kunder til en digital hverdag. Bl.a. har vi digitaliseret følgende områder for vores kunder:

  • Bogføring - regnskabsløsninger
  • Medier – tidsskrifter. Online arkivdatabase
  • Sundhed - genoptræningsprogrammer
  • Online shopping

Formålet med digitalisering

Digitaliseringsprojekter har forskellige formål – de kan optimere og forbedre eller skabe øget tilgængelighed. Hos itpilot har vi f.eks. hjulpet foreninger med at skabe online tilgængelige arkiver over tidligere udgivne medlemsblade. Ved at skabe en digital platform bliver tidskrifterne langt mere synlige og tilgængelige.

Itpilot har bl.a. hjulpet Danmarks Marineforening med at digitalisere deres medlemsblade. På den måde er vi med til at sikre den kulturarv som foreningen repræsentere, og arkivet rummer således blade helt tilbage fra 1912. Udgaver som alle foreningens medlemmer, og andre interesserede, nu kan have glæde af at dykke ned i, og opdage eller genfinde minder.


Den vigtige slutbruger

Hos itpilot ved vi, at man må have øje for slutbrugeren i en digitaliseringsproces. Det kræver tilvænning for brugerne at anvende en service i dens nye digitale rammer. Vi lægger vægt på at lande digitaliseringsprojekter sikkert og professionelt, når vi tager jer med på en digital rejse.

Der er tid, kapacitet og penge forbundet med at digitalisere diverse opgaver. Ønsket om at skabe en mere effektiv arbejdsproces og en bredere tilgængelighed, er ofte hovedårsagerne til at områder digitaliseres. Når den nye digitale platform udarbejdes, giver det rigtig god mening at involvere de interessenter, der skal bruge den.

Hvis målet med digitaliseringsprojektet er at effektivisere den daglige drift, er det alfa omega, at brugerne inddrages. Derfor indtænker vi mulighed for at teste og afprøve det digitale produkt på slutbrugeren og derefter tilpasse udformningen. På den måde sikrer vi, at projektet giver mening og bliver en gevinst.


Nye digitale platforme og optimeret datadeling

For nyligt har vi skabt en unik digital platform til FysioDanmark, hvor klinikkerne landet over kan dele data omkring brugerne og dermed højne deres service. Den ensartede digitale transformation har skabt en sammenhængende digitalisering og grundlag for bedre datadeling. Ved at give de enkelte klinikker mulighed for online at tilgå og tilføje journaler, sikres et bedre genoptræningsforløb, hvor de implementerede parter har alle fornødne oplysninger.

En lignende digitale platform kan være med til at optimere dine forretningsprocesser, så ring til itpilot i dag, hvis vi skal hjælpe jer med den digitale transformation.