Kvalitets hjemmesider i lækkert design

Godt UX-design understøtter din virksomheds forretningsstrategi i hensynstagen til dine kunders forventede forudsætninger. Kort sagt: en brugeroptimeret løsning.

UX handler om at skabe problemfri interaktion mellem brugere og digitale løsninger. Fordi UX-design er så fokuseret på brugere og brugeroplevelsen, er der ikke to løsninger, der er ens. Dét, der giver perfekt mening for én bruger i en given kontekst, kan ikke gøres til en standardløsning. Derved ville ideen med UX-design forsvinde. Derfor arbejder vi med agile processer hos itpilot.

Agile procesesser

Inden vi skaber en løsning analyserer vi data og udfra denne laver vi wireframes og bygger interaktive prototyper. Vi stræber efter at skabe en autentisk brugerrejse allerede på tegnebrættet og investerer tid i at opfange mulige faldgrupper inden projektet for alvor iværksættes

Itpiloternes arbejde stopper ikke ved release af projektet – når de rigtige brugere er begyndt at interagere med løsningerne, indsamler vi ny data og bruger denne aktivt til at forbedre og optimere løsningen.


Brugeroplevelse som succeskriterie

Vores fornemmeste opgave er at hjælpe vores kunder med at facilitere det indhold de gerne vil videreformidle til brugerne. Uanset om vi skaber et nyt website, intranet, softwaresystem eller en webshop, spiller UX-design en afgørende rolle. I alle nævnte tilfælde er succeskriteriet, at brugerne har en god oplevelse og nemt kan navigere rundt. Slutmålet kan variere og være alt fra at få brugerne til at: købe et produkt, sende en mail, gemme en artikel, give et like eller hvad det måtte være – hvis UX-designet er udført korrekt, har brugeren følt sig godt vejledt til at udføre den ønskede handling.