Bliv synlig i søgeresultaterne 
med professionel SEO


Bliv fundet i søgeresultaterne, når brugerne søger efter jeres ydelser eller produkter.

Hos itpilot hjælper vi jer med alt inden for søgemaskineoptimering (SEO) – både on page og off page.


Kontakt os

Hvad er SEO?


SEO står for Search Engine Optimization – på dansk: Søgemaskineoptimering. SEO handler om at optimere sin hjemmeside til at blive fundet i søgeresultaterne. Det handler om at optimere jeres online indhold, så det ikke kun appellerer til mennesker, men også til søgemaskiner som Google. På denne måde kan I sikre, at jeres virksomhed bliver fundet af dem, der leder efter netop jeres produkter eller tjenester.

Når vi arbejder med SEO, tilpasser vi indsatsen til jeres virksomhed og aktuelle situation. Der er dog nogle indsatser, der går igen på tværs af vores kunder:

  • Søgeordsanalyse
  • Linkanalyse
  • Teknisk SEO-analyse
  • Rapportering

Baseret på resultaterne fra søgeords-, link- samt teknisk SEO-analyserne tilrettelægger vi en målrettet strategi og indsats for jeres hjemmeside(r).

Styrk jeres synlighed på nettet


Ønsker I at skabe en styrket tilstedeværelse online? Med professionel SEO åbner I døren til en verden af digitale muligheder. Når I arbejder med søgemaskineoptimering, styrker I ikke kun jeres synlighed på nettet, men I skaber også en robust platform for øget trafik og potentielle kunder.

Hos itpilot arbejder vi målrettet på at forstå jeres forretningsbehov og målgruppe, hvilket danner grundlaget for en skræddersyet og målrettet SEO-strategi. Vi ved, at hver virksomhed er unik, og derfor afspejler vores tilgang til SEO netop dette. Så lad os sammen styrke jeres online tilstedeværelse og skabe resultater, der tæller.

Kontakt os for at få et uforpligtende tilbud

Få en SEO-analyse


Når I vælger os som samarbejdspartner til jeres SEO-optimering, starter vi med at udarbejde en SEO-analyse. SEO-analysen har til formål at afsløre jeres udgangspunkt, herunder hvilke søgeord, I bliver fundet på i dag, hvilke søgeord I med fordel også kunne blive fundet på, hvordan performer jeres konkurrenter på disse søgeord, samt hvordan performer jeres hjemmeside rent teknisk.

SEO-analysen består med andre ord af: 

  • Søgeordsanalyse
  • Linkanalyse
  • Teknisk SEO-analyse

Få en SEO-analyse

Søgeordsanalyse

Søgeordsanalysen er afgørende for at finde frem til de rigtige søgeord for jeres virksomhed. Ud fra analysen afgøres det hvilke søgeord, der skal optimeres efter – altså hvilke søgeord I vil findes på i søgeresultaterne. 

Baseret på analysen kommer vi med vores anbefalinger til, hvilke søgeord der skal optimeres efter, men de endelige søgeord aftales direkte med jer. Ud fra dette kan vi planlægge en målrettet SEO-indsats for jer.

Linkanalyse

I linkanalysen undersøger vi, hvilke hjemmesider, der linker til jeres hjemmeside – altså (eksterne) indgående links. Derudover undersøger vi også jeres konkurrenters indgående links med henblik på at finde potentielle links, som I også kan tilegne jer. 

Baseret på denne analyse giver vi vores anbefalinger til en linkbuilding-strategi, der skal bidrage til forbedrede placeringer i søgeresultaterne for de udvalgte søgeord.

Teknisk SEO-analyse

Den tekniske SEO-analyse har til formål at afsløre tekniske udfordringer på jeres hjemmeside. Her går vi i dybden med strukturen og ydeevnen af jeres hjemmeside. 

Vi undersøger, hvordan søgemaskiner indekserer og forstår jeres indhold, og vi identificerer eventuelle tekniske udfordringer, der kan påvirke jeres synlighed. Det kan være 404-sider, redirects, forkerte links, indlæsningshastighed, hjemmesidens tekniske struktur m.v.

Få en målrettet SEO-strategi


På baggrund af vores SEO-analyse, kan vi udarbejde en målrettet SEO-strategi for jeres virksomhed og hjemmeside(r). Strategien skaber fundamentet for det videre arbejde med SEO – uanset om vi skal håndtere hele eller dele af indsatsen for jer eller I ønsker, at vi fungerer som sparringspartner og rådgiver for jer.

Strategien udarbejdes med fokus på best practices samt med udgangspunkt i SEO-pyramiden (et stærkt teknisk fundament, de rette søgeord, on page-optimering samt off page-optimering).

For at få succes med SEO, kræver det en vedvarende indsats. Det tager vi naturligvis højde for i SEO-strategien, hvor vi inkluderer en plan for indsatser for en længere periode – gerne minimum 6 måneder. Hos itpilot har vi ingen bindinger på vores SEO-samarbejder, men vi anbefaler en indsats på minimum 6 måneder for at sikre, at I kan se resultaterne af indsatsen.

Få en SEO-strategi

Lad os stå for jeres SEO


Når I vælger itpilot som jeres SEO-bureau, får I en skræddersyet løsning og SEO-strategi, der passer perfekt til jeres virksomhed. Vi arbejder tæt sammen med jer for at forstå jeres unikke behov og mål.

Vi ved, at søgemaskinernes algoritmer løbende bliver videreudviklet og ændret. Derfor sørger vi for at optimere SEO-strategien løbende, herunder også indhold og teknik, så vi kan sikre, at SEO-indsatsen følger de aktuelle trends og ændringer.

Vi holder jer informeret om hvert skridt på rejsen. Med regelmæssig og transparent rapportering får I indsigt i udviklingen af jeres SEO-kampagne. Vi tror på åbenhed og samarbejde for at sikre, at I er med hele vejen. 

Vi holder øje med resultaterne

Hver måned fremsendes en rapport med et overblik over de udførte indsatser samt de foreløbigt opnåede resultater. Dermed er I altid opdateret på, hvad der er lavet, hvad vi anbefaler, og hvad vi har planlagt at gøre.

Den månedlige SEO-rapport inkluderer en oversigt over jeres KPI’er, så I kan følge med i udviklingen af SEO-indsatserne. Det kan eksempelvis inkludere et overblik over søgeordsplaceringer, trafik, brugere, konverteringer, nye backlinks m.v.

Kontakt os for at få et uforpligtende tilbud

Fordele ved SEO

Der er mange fordele ved at arbejde målrettet med SEO. Når I investerer i en effektiv SEO-strategi, kan jeres virksomhed opnå øget synlighed i søgemaskinerne, forbedret brugerengagement, øget konverteringspotentiale samt en styrket brandautoritet.

SEO – eller søgemaskineoptimering – handler netop om at opnå styrkede resultater i søgeresultaterne. Det betyder, at når potentielle kunder søger efter produkter eller ydelser, som jeres virksomhed tilbyder, har I større sandsynlighed for at blive vist højere oppe i søgeresultaterne.

Derudover kan I via lokal SEO opnå en styrket position ved søgninger i jeres lokalområde.

I takt med at I opnår forbedrede placeringer i søgeresultaterne, vil I også opleve en stigning i den organiske trafik til jeres hjemmeside.

Med en målrettet SEO-indsats vil I ikke kun tiltrække mere trafik, men også sikre, at den er målrettet og relevant for jeres virksomhed, hvilket øger chancerne for konverteringer og succes online.

SEO bidrager væsentligt til en forbedret brugeroplevelse og webstedsnavigering. En del af arbejdet med SEO handler om tekniske optimeringer på hjemmesiden samt struktureret indholdsplanlægning. Dermed kan I præsentere information mere klart og effektivt. Det gør det ikke kun lettere for søgemaskinerne at forstå og rangere indholdet, men det skaber også en mere intuitiv og brugervenlig oplevelse for besøgende.

En optimal webstedsnavigering gør det simpelt for brugerne at finde, hvad de leder efter, hvilket forlænger deres besøgstid og øger chancerne for, at de udfører de ønskede handlinger, såsom at foretage et køb eller udfylde en formular. Dermed skaber SEO ikke kun synlighed, men også en positiv interaktion mellem de besøgende og hjemmesiden.

Når jeres hjemmeside vises øverst i søgeresultaterne, opfattes den ofte som mere pålidelig og relevant af brugerne. Det skyldes, at folk generelt har tillid til, at søgemaskinerne rangerer de mest autoritative og troværdige resultater først.

Når I optimerer jeres hjemmeside og indholdet til relevante søgeord og leverer værdifuldt indhold, bliver I positioneret som en autoritet inden for jeres industri. Google rangerer blandt andet indhold baseret på E-E-A-T-principperne, som handler om at udvise erfaring (Experience), ekspertise (Expertise), autoritet (Authoritativeness) og pålidelighed (Trustworthniness).

En stærk online autoritet hjælper med at opbygge tillid blandt dine målgrupper, hvilket kan føre til øget brandanerkendelse, loyale kunder og positive interaktioner med dit brand.

I takt med, at jeres SEO-indsats giver høje placeringer i søgeresultaterne og tiltrækker trafik til jeres hjemmeside, har I også et øget konverteringspotentiale. Når indholdet på hjemmesiden er optimeret, så den besøgende finder svar på det han/hun søgte efter, og det samtidig er gjort let for den besøgende at udføre en ønsket handling, vil konverteringsraten også stige.

Her er det vigtigt, at hjemmesiden også er optimeret med tydelige Call-To-Actions, så den besøgende ikke er i tvivl om, hvad han/hun skal gøre. Det kan være download af en e-bog, gennemføre et køb, udfylde en kontaktformular, tilmelde sig nyhedsbrevet og meget mere.

SEO kendt for at skabe vedvarende og bæredygtige resultater over tid. Ved konsekvent og kontinuerligt at optimere indhold, tekniske aspekter og linkprofil opbygges jeres hjemmesides autoritet, hvilket resulterer i højere placeringer i søgeresultaterne. SEO er med andre ord en langsigtet strategi.

Langsigtede resultater med SEO betyder, at når jeres hjemmeside først har opnået en solid position, kan den bevare denne synlighed i længere tid, hvilket fører til kontinuerlig organisk trafik. Dette skaber en stabil strøm af potentielle kunder uden løbende omkostninger pr. besøg, som det er tilfældet med betalt annoncering, fx Google Ads.

Arbejdet med SEO handler om at opbygge en stærk online tilstedeværelse og autoritet, der vil understøtte jeres virksomheds vækst over tid.

Kom til tops i søgeresultaterne med professionel SEO


Har I et ønske om at øge jeres hjemmesides synlighed i søgeresultaterne - og få flere kunder? Vores SEO-specialister er klar til at hjælpe jer!

Kontakt os i dag, og gør klar til take-off!


Ring til os hvis du ønsker yderligere 
oplysninger om SEO


+45 87 25 07 87


Jeg vil gerne kontaktes 

Hvad koster SEO?


Prisen for et SEO-samarbejde varierer og afhænger af flere forskellige faktorer, fx:

  • Omfang & kompleksitet
  • Aktuelle situation
  • Ønskede resultater (ambitionsniveau)
  • Teknisk tilstand af hjemmesiden
  • Valg af søgeord
  • Konkurrencen i branchen & på de udvalgte søgeord

Få et uforpligtende tilbud

Prisen for SEO afhænger blandt andet om, hvorvidt I ønsker en sparringspartner eller en samarbejdspartner, der håndterer hele SEO-indsatsen. Derudover afhænger prisen også af de førnævnte parametre.

Vi har ingen faste SEO-pakker, da alle virksomheder har et forskelligt udgangspunkt samt forskellige ambitioner. Ønsker I en mere nøjagtig prisvurdering, er I velkommen til at kontakte os.

Kontakt os